امروزه مادران سمی زیادی در پیرامون ما هستند و متاسفانه تعداد زیادی از آنها حتی نمیدانند که جزو مادران سمی حساب میشوند. رفتار مادران سمی ناشی از ویژگیهای شخصیتی آنها است. مادران سمی معمولا زنان قوی و مسلطی هستند که به نظر میآید نیاز دارند همه چیز را تحت کنترل بگیرند.
- نظارت بر روانشناسان بالینی بر عهده سازمان نظام روانشناسی است
- آثار روانشناختی جنگ بر کودکان به روایت صدای یارا
- والدگری مشارکتی چیست و چرا اهمیت دارد ؟
- ویژه برنامه های شبکه سلامت برای اربعین حسینی
- بیمه تکمیلی ویژه اعضای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور
- تاثیر بیتفاوتی و جایگاه آن در روابط زناشویی
- مصرف «گُل» به «جنون» ختم میشود
- راز ماندگاری معلمان در ذهن دانشآموزان
- استقرار کارشناسان سلامت روان در هتلهای آسیبدیدگان جنگ
- نوشتن چطور دردهای ما را درمان میکند؟
آموزش سلامت روان به دانشآموزان و پیشگیری از بروز اختلالات روانی در جامعه
سلامت روان اختلالات روانی دانش آموزدبیر اجرایی سیونهمین همایش روانپزشکان عنوان کرد:
تغییرات اقلیمی تاثیرات مخربی بر سیاره ما دارد، اما آیا میدانستید این تغییرات بر سلامت کودکان نیز تاثیر میگذارد؟ تحقیقات نشان میدهد که تغییر اقلیم تاثیر مستقیمی بر سلامت جسمی و روانی کودکان دارد.
کودکان قلدر و زورگو که بچههای دیگر را مورد آزاد و اذیت قرار میدهند همیشه وجود داشتهاند و همچنان ترس را به کلاسهای درس و زمینهای بازی و غیره وارد میکنند. چون غیبت والدین و نبود اطلاعات لازم در خصوص روشهای فرزندپروریِ مسئولانه بیش از آن چیزی است که تصور میکنید. در واقع شما حتی اگر بخواهید فرزندتان را محافطت کنید باز همچنان همواره در کنار آنها نیستید تا بتوانید اینکار را تمام و کمال انجام دهید.
رییس گروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: تغذیه سالم بویژه خوردن صبحانه مغذی در تامین نیازهای تغذیهای دانشآموزان برای رشد و تکامل آنها اهمیت ویژهای دارد و صبحانه نخوردن تاثیر منفی بر یادگیری دانش آموزان دارد.
آگاهی از احساسات بیشتر از بهره هوشی در موفقیت و شادکامی فرد در زندگی موثر است
احساسات کودک بهره هوشی مدیریت احساساتیادداشتی از مهدیه کاملیان، روانشناس عمومی و مدرس انجمن روانشناسی تربیتی ایران (قسمت اول)
یادداشتی از مهدیه کاملیان، روانشناس عمومی و مدرس انجمن روانشناسی تربیتی ایران (قسمت دوم)
یادداشتی از مهدیه کاملیان، روانشناس عمومی و مدرس انجمن روانشناسی تربیتی ایران
در نهمین کنگره سلامت نوزادان ایران مطرح شد:
hiزمانی که تکالیف مدرسه به خانه میآیند قابلیت این را دارند که به چالشی بزرگ برای والدین و بچهها تبدیل شوند. بهویژه وقتی کودکان به دلیل خستگی از انجام آن سرباز میزنند و والدین با زور و تنبیه آنها را مجبور به این کار میکنند. اما کودکان نیز مانند همه افراد بزرگسال تمایلی ندارند کاری را با زور و اجبار انجام دهند، بنابراین بهتر است اجازه دهید هر وقت که واقعا مایل به انجام تکالیف بودند اینکار را انجام دهند. برگ برنده شما این است که انجام تکالیف را تبدیل به سرگرمی کنید.